113. A zsidók azt mondták: "A keresztények nem rendelkeznek semmivel." A keresztények azt mondták: "A zsidók nem rendelkeznek semmivel, holott ők olvassák a Könyvet." Ekképpen szóltak azok, akik nem tudnak semmit. Majd Allah a Feltámadás Napján ítélkezni fog közöttük abban, amiben összekülönböztek.
114. És ki bűnösebb annál, aki megkísérli megakadályozni, hogy Allah mecsetjeiben az Ő neve említtessen, és azok lerombolásán buzgólkodik. Ők csak félve-remegve léphetnek be azokba. Az e világi létben szégyenteljes megaláztatás jár nekik, a Túlvilágon pedig hatalmas büntetés.
115. És Allahé a Napkelet és a Napnyugat és bármerre fordultok is ott van Allah arca! Bizony Allah mindent átfog és Tudó.
116. És mondták: "Allahnak fia van." Magasztaltassék! De nem! Övé mindaz, ami az egekben és a földön van, minden Neki engedelmeskedik alázatosan alávetve magát.
117. Az egek és a föld Megalkotója! És, ha Ő egy parancsot hoz, akkor csak azt mondja annak: "légy!" és már meg is van!
118. És azok, akik nem tudnak, mondták: "Miért nem beszél hozzánk Allah? Vagy miért nem jön el egy jel nekünk?" Ehhez hasonlóan szóltak azok is, akik előttük éltek. Hasonló volt a szívük. Holott már megvilágítottuk a jeleket egy olyan népnek, amely meggyőződéssel hitt.
119. Mi bizony elküldtünk téged ó, Mohamed az Igazsággal mint a jó hír közlőjét és intőt. És te nem kérdeztetsz meg a Pokol lakóiról.
120. A zsidók és a keresztények nem lesznek veled elégedettek, mindaddig, amíg nem követed az ő vallásukat. Mondd Mohamed: "Bizony Allah útmutatása az egyedüli Vezetés!" Ám ha azon tudás után, ami hozzád érkezett az ő vágyaikat követed, akkor nem lesz neked Allahnál sem támogató, sem segítő.
121. És azok, akiknek a Könyvet adtuk és ők olvassák azt, igaz recitálásnak megfelelően, ők azok, akik hisznek benne. Ám azok, akik nem hisznek benne, ők a kárvallottak.
Röviden: Továbbra is elsősorban az egyistenhívők eltévedése és győzködése a fő téma, de itt már olvashatóak az istentisztelettel kapcsolatos irányelvek, illetve a társítással kapcsolatos elv is..
Magyarázatok:
- A 115. vers a kibláról szól, azaz hogy merrefelé kell imádkozni, ami mindegy, ha nem tudjuk a helyes irányt, hiszen mindenképpen a megfelelő előtt borulunk le.
- A 116. vers - ha nem lenne egyértelmű - arra a lényegi különbségre utal, hogy míg pl. a kereszténységben pl. Istennek "fia született", addig az iszlámban ez elképzelhetetlen társítás lenne.
- 119. vers: Értsd: ha jó vagy, nem kerülsz Pokolra.
Szójegyzék:
- Allah Arca (wajh): Allah jelenléteként értendő