Artúr iszlám blogja

002. A tehén V. (040-046. versek)

2021. április 28. 12:51 - Liberális Artúr

040. Ó Jákob fiai! Emlékezzetek arra a Kegyelmemre, amelyet irántatok mutattam és teljesítsétek a felajánlott szerződéseteket Irántam! És Én is teljesítem a nektek tett szerződést. Engem féljetek hát!
041. És higgyetek abban, amit lebocsátottam, megerősítve ezzel azt, ami már nálatok van. Ne legyetek ti az elsők, akik hitetlenek vele szemben, és ne vesztegessétek el a Koránt csekély áron! Engem féljetek hát!
042. Ne csaljátok meg az Igazságot a hamissággal! És ne rejtsétek el az Igazságot, miközben tudjátok azt.
043. Végezzétek el az imát és adjátok meg az zakatot és hajoljatok meg Allah iránti engedelmességből a meghajlókkal!
044. Talán kegyes jámborságot parancsoltok meg az embereknek, ám elfelejtitek magatokat, holott olvassátok a Tórát. Hát nem fogjátok fel ésszel?
045. Az állhatatos türelemtől és az imától kérjétek a segítséget! Bizony nagy dolog ez, kivéve az alázatosak számára,
046. akik úgy gondolják, hogy találkozni fognak az Urukkal és Őhozzá fognak visszatérni.

Röviden: Arra szólít fel, hogy nem szabad "felpuhítani", szándékosan a kényelemért félremagyarázni a Koránt és a korábbi szentírásokat.

Szójegyzék:

  • Jákob: Ábrahám unokájáról, aki később elnyerte az Izráel (Istennel harcoló) nevet. A muszlimok is ősatyjuknak tekintik. Ahogy haladunk majd a Koránnal, úgy bővítem ki ezt a részt a benne található információkkal.
  • zakat: Igyekszem kerülni a vallási kifejezéseket, de ez fontossága és pontos definíciója miatt helyet kell, hogy kapjon. A zakat alamizsna, de meghatározott: az egy évig tulajdonodban lévő, 85 grammnyi aranyérték (ez jelenleg durván 1,5 millió forint) feletti vagyonod 2,5%-a. Itt egy kalkulátor. Célja a szegények segítése. A muszlim többségű országok többségében nem szedik be kötelezően állami hivatalok, az egyénre van bízva.
  • Tóra: A zsidók szent írásai az i. e. 6-5. századokból, szigorúbb értelemben Mózes öt könyve, tágabb értelemben minden zsidó írás.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://arturiszlam.blog.hu/api/trackback/id/tr616509132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása